آزادسازی صادرات دام از هفته آینده/ مطالبات کلزاکاران از شنبه پرداخت می‌ شود

آزادسازی صادرات دام از هفته آینده/ مطالبات کلزاکاران از شنبه پرداخت می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی در جمع بهره‌برداران کشاورزی شهرستان اسلامشهر با اشاره به تولید ۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تهران، گفت: صادرات دام هفته آینده آزاد می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست با بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان اسلامشهر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: از شنبه صادرات دام آغاز می‌شود و خرید تضمینی دام همچنان ادامه دارد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به زودی و در هفته آینده مطالبات دامداران پرداخت می‌شود‌.

ساداتی‌نژاد با اشاره به حضور غیرتمندانه صنعت دام و طیور در طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، تصریح کرد: در دنیا جنگ اوکراین سبب کمبود محصولات کشاورزی و سهمیه‌بندی آن شد در حالی که علاوه بر جنگ اوکراین و افزایش قیمت در دنیا، همیشه سال جدید همراه با افزایش قیمت است که علاوه بر آن، ما طرح هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی آن  را اجرا کردیم اما کمبودی در کشور نداشتیم که نشان می‌دهد که حوزه کشاورزی ما نجیب ترین بخش تولید است.

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه از پرداخت مطالبات بدهکاران در هفته آینده خبر داد و گفت: فروش اعتباری نهاده‌های کشاورزی (کود) به کارگزاری‌ها پیگیری خواهد شد.

وی در مورد مشکلات تخصیص آب، گفت: حل مشکل رعایت حق‌آبه‌های بخش کشاورزی اسلامشهر نیاز به جلسه‌ای مجزا دارد؛ علاوه بر این، نصب کنتور هوشمند و مشکلات آن نیز با وزارت نیرو مطرح خواهد شد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، ۴۵۰ میلیارد تومان روز شنبه و یکشنبه به کلزاکاران پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: ظرفیت‌های خوبی در اسلامشهر وجود دارد که می‌توانیم پیگیری‌های خوبی در این منطقه انجام دهیم؛ انشالله بتوانیم وظیفه مان در حوزه کشاورزی استان تهران انجام دهیم.

پازوکی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در حوزه مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و رتبه اول در حوزه جذب و معرفی تسهیلات بانکی، خواستار توجه به تخصیص تسهیلات به منظور توسعه کشاورزی استان شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین محصولات کشاورزی وجود ندارد، خواستار اصلاح قیمت‌های این محصولات شد.

همچنین در این‌ جلسه نماینده دامداران مشکلات نهاده‌ها، تسهیلات و مشکلات با محیط زیست را مطرح کرد.

نماینده کشاورزان نیز در خصوص کمبود آب و توزیع ناعادلانه آب کانال و نماینده گلخانه داران و صیفی کاران در مورد مشکلات موجود در حضور وزیر صحبت کردند.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=15866