آغاز خرید مرغ مازاد در مازندران توسط اتحادیه‌های استان

آغاز خرید مرغ مازاد در مازندران توسط اتحادیه‌های استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز خرید مرغ مازاد توسط اتحادیه‌ها در این استان خبر داد و گفت: مرغداران می‌توانند از فردا ۴ دی ماه به اتحادیه مرغداران مراجعه و مرغ‌های مازاد را تحویل دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن عنایتی کلیجی در گفتگو با خبرنگاران از آغاز خرید مرغ مازاد بر تولید از مرغداران مازندران خبر داد و افزود: در راستای حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان صنعت طیور، خرید مرغ مازاد بر تولید مرغداران استان توسط اتحادیه مرغداران مازندران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۰ درصد در اختیار اتحادیه مرغداران استان قرار گرفت تا نسبت به خرید مرغ اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام و اداره کل دامپزشکی استان در جهت خرید مرغ مازاد با اتحادیه مرغداران استان همکاری خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: مرغداران می‌توانند از روز یکشنبه ۴ دی ماه به اتحادیه مرغداران شهرستان مراجعه کنند و مرغ‌های مازاد را تحویل دهند.

عنایتی گفت: این طرح برای حمایت از مرغداران در تمامی شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران بیان کرد: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری امور از تولید تا بازار محصولات کشاورزی به بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، موضوع خرید مرغ به اتحادیه مرغداران واگذار شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: این طرح در ۶ استان کشور اجرایی می‌شود که مازندران جزو این استان‌هاست.

وی با بیان این که مازندران سالانه با تولید ۲۸۰ هزار تن گوشت سفید مرغ، سهم ۱۱ درصدی تولید و رتبه نخست کشور را در اختیار دارد، گفت: مازندران پیشانی صنعت طیور کشور است.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=16016