آغاز طراحی و راه اندازی سامانه یکپارچه و هوشمند اطلاعات شرکت پشتیبانی امور دام کشور

آغاز طراحی و راه اندازی سامانه یکپارچه و هوشمند اطلاعات شرکت پشتیبانی امور دام کشور

  دسترسی آسان و سریع به اطلاعات همواره دغدغه همه مدیران، سیاستگذاران، محققان و دست ‏اندرکاران دستگاهها و شرکتهای مختلف بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، آقای مهندس کریم احمدی مشاور مدیر عامل و مجری راه اندازی سیستم یکپارچه و هوشمند اطلاعات شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خصوص طراحی و راه اندازی سامانه یکپارچه و هوشمند اطلاعات گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان یکی از بازوهای اصلی دولت، جهت ذخیره سازی و تنظیم بازار نهاده‌های دامی و نیز بخشی از فرآورده‌های خام دام و طیور، از مهم ترین ارکان زنجیره تامین و توزیع این اقلام در کشور محسوب می­گردد. گستردگی فعالیت‌های این شرکت، اهمیت و ضرورت وجود اطلاعات به لحظه از عملیات مورد عمل در شرکت را جهت سیاستگذاری، مدیریت و برنامه ریزی، دو چندان ‌می­نماید. با علم بر این موضوع و تاکید مدیر عامل شرکت و امعان نظر به برنامه­ های وزیر محترم جهادکشاورزی پروژه “طراحی و راه اندازی سامانه یکپارچه و هوشمند اطلاعات شرکت پشتیبانی امور دام کشور” از اواسط آذر ماه سال جاری  آغاز گردید.

وی افزود: این سامانه که در یک بازه زمانی یک ساله و بصورت ماژولار طراحی و استقرار خواهد یافت موجبات توسعه و بهبود ارائه خدمات الکترونیک و تسهیل جریان اطلاعات، افزایش بهره وری درعملکرد و فرآیندهای کاری و حکمرانی هوشمند با تولید و ارائه داده‏‌های صحیح و بهنگام برای تصمیم ‏گیری و برنامه­ ریزی را فراهم خواهد نمود.

این زیرساخت در چهار بخش ماژول­ های عملیاتی، زیرساخت­ های تبادل اطلاعات، تجمیع اطلاعات و تصمیم یار ایجاد خواهد گردید.

 مهندس احمدی گفت: ماژول­های عملیاتی شامل خرید خارجی، خرید داخلی، مدیریت موجودی(انبارش)، مدیریت حمل، مدیریت فروش، مدیریت امور مالی، مدیریت ضوابط، درگاه یکپارچه، نظارت را در برخواهد بود.

وی افزود: در راستای افزایش سرعت استقرار زیرساخت یکپارچه با همکاری مدیران شرکت بهره­ برداری از سامانه ­های موجود به عنوان بخشی از ماژول­های عملیاتی در دستور کار می­باشد. از آنجا که این سامانه ­ها عمدتا با اتکا به امکانات داخل شرکت طراحی گردیده­ اند، بهره گیری از امکانات خارج از شرکت همچون اطلاعات ثبت سفارش(وزارت صمت)، ترخیص کالا(گمرک جمهوری اسلامی ایران)، حمل کالا(وزارت راه و شهرسازی) و… به عنوان  اصلاحات مورد نیاز آنها در دستور کار می­باشد.

از ویژگیهای این سامانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد درگاه واحد برای کاربران

ایجاد داشبوردهای مدیریتی

وجود هشداردهی هوشمند در شرایط تعیین شده

اعتبارسنجی اطلاعات از طریق تبادل اطلاعات با سایر دستگاه‌ها

ارتباطات با سایر سامانه ها به منظور بهبود فرآیندهای شرکت

پایداری و امنیت سامانه‌ها

پشتیبانی و سرعت مناسب توسعه نیازمندی‌های جدید در سامانه ­ها

امکان رصد کامل زنجیره یک کالا/ ثبت سفارش/ محموله

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=746