بر ‌فروش اینترنتی کالاهای اساسی تأکید داریم/ نظارت مستمر بر ‌بازار مرغ و تخم مرغ

بر ‌فروش اینترنتی کالاهای اساسی تأکید داریم/ نظارت مستمر بر ‌بازار مرغ و تخم مرغ

وزیر جهاد کشاورزی: ‌بر ‌فروش اینترنتی کالاهای اساسی تاکید داریم/ نظارت مستمر بر ‌بازار مرغ و تخم مرغ

گروه استان‌ها ـ وزیر جهاد کشاورزی گفت: قرارگاه‌های امنیت غذایی در استان‌ها باید به صورت دقیق و روزانه بازار مرغ و تخم مرغ را رصد و مانع از نوسانات قیمتی این دو محصول شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از تسنیم ، جلسه کارگروه قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی به صورت ویدئوکنفرانس در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

سید جواد ساداتی‌نژاد» در این جلسه با تأکید بر اهمیت تشکیل جلسات قرارگاه امنیت غذایی اظهار داشت: تشکیل جلسات روزانه، منظم و هدفمند این قرارگاه حائز اهمیت است و باید به نحو مطلوبی هدایت شود.

وی نظارت و بازرسی بازار را امری مهم به حساب آورد و عنوان کرد: کمبود نیروی انسانی در بحث نظارت و بازرسی بازار باید برطرف شود و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با معاونت توسعه وزارت، جهت رفع مشکل انجام شده است.

وزیر، نظارت بر بازار مرغ و تخم مرغ را امری مهم تلقی کرد و گفت: قرارگاه‌های امنیت غذایی در استان‌ها باید به صورت دقیق و روزانه بازار این دو محصول تولیدی را رصد و مانع از نوسانات قیمتی مرغ و تخم مرغ شوند.

وی صیانت از تولید و تولیدکنندگان را امری مهم ارزیابی کرد و افزود: بستر گفتگو و تبادل نظر با اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان همواره باید مهیا باشد و صیانت از تولید برای حصول امنیت غذایی در دستور کار مدیران وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

ساداتی‌نژاد توزیع اقلام خوراکی و کالاهای اساسی از طریق سیستم‌های هوشمند را امری ضروری جهت تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها تلقی کرد و گفت: تأکید وزارت جهاد کشاورزی ایجاد ساختار فروش اینترنتی کالاهای اساسی است و در این راستا خواستار استفاده استان‌ها از همه ظرفیت‌های توزیع بومی هستیم و پلتفرم خاصی به صورت یکپارچه در سراسر کشور مد نظر نیست و این مهم باید هرچه سریع‌تر با محوریت تعاون روستایی استان‌ها عملیاتی شود.

وی با اشاره به درخواست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه جهت افزایش مجوز صادرات دام زنده عنوان کرد: مجوز ۵۰۰۰ رأسی صادرات دام زنده از استان کرمانشاه پس از عملیاتی شدن صادرات مجوز تخصیص یافته قابل تجدید است اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که سود حاصل از آن نصیب دامداران و عشایر شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر رسالت قرارگاه امنیت غذایی گفت: قرارگاه امنیت غذایی در کشور و متناظر آن در استان‌ها، بازوهای تنظیم بازار به حساب می‌آیند و در این راستا جا دارد از زحمات بازرسین، نیروهای بسیج، اصناف و غیره که بیشترین همراهی را با مصوبات قرارگاه امنیت غذایی داشته‌اند تقدیر و تشکر کنم.

باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به قانون انتزاع و واگذاری امور نظارتی و بازرسی کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: ساختار و چارت جدید مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی جهت تسهیل امور نظارتی باید هر چه سریع‌تر ابلاغ شود.

وی تعیین تکلیف اختصاص یارانه‌ها به نهاده‌های دامی را امری مهم به شمار آورد و افزود: ارز ترجیحی در حوزه نهاده‌های دامی نیازمند تعیین تکلیف جدی است زیرا عدم تعیین تکلیف آن موجب نوسان قیمت‌ها خواهد شد.

باباخانی به موضوع سیستم اینترنتی فروش کالا پرداخت و گفت: ظرفیت‌های سیستم معرفی شده جهت توزیع کالاهای اینترنتی کافی نیست و خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌های محلی جهت اجرای طرح فروش هوشمند کالاها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد ظرفیت صادرات دام عشایر و دامداران استان کرمانشاه افزایش یابد.

شهریار قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه قرارگاه امنیت غذایی در استان کرمانشاه اظهار داشت: جلسات قرارگاه امنیت غذایی در کرمانشاه هر روز صبح برگزار می‌شود و در این راستا ۴۴ مصوبه شامل تنظیم بازار کالاهای اساسی و خوراکی، اصلاح سامانه گزارش‌گیری ۱۲۴، انجماد مرغ مازاد استان، ممانعت از خروج تخم مرغ از استان با کمک اتحادیه، توزیع جو در بین دامداران و عشایر، تنظیم بازار شب یلدا و مدیریت و بازرسی کالاها پیگیری شده است.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=743