بهره مندی اداره کل پشتیبانی امور دام استان کردستان از توانمندیهای بخش مردمی

به گزارش روابط عمومی اداره کل پشتیبانی امور دام استان کردستان، استان کردستان با دارا بودن تعداد 752 واحد مرغداری گوشتی و تعداد 2900 واحد دامداری صنعتی و غیر صنعتی یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور می‌باشد .

اداره کل پشتیبانی امور دام استان در راستای حمایت از بخش تولید دام و طیور در سال 1402 وسه ماهه اول سال جاری جمعاً مقدار 31500 تن نهاده دامی (ذرت ، جو، کنجاله سویا) به مبلغ 340 میلیارد تومان بصورت مدت‌دار چند ماهه در قالب اخذ چک و سفته و ضمانت نامه بانکی در بین مرغدارن و دامداران استان توزیع نموده است.

 همچنین این اداره کل در راستای بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش مردمی در سال 1402 با توجه به حجم ورودی محمولات اقدام به تأمین فضای ذخیره‌سازی بالغ بر 10 هزارتن نموده است با توجه به اینکه استان فاقد هر‌گونه فضای ذخیره‌سازی ملکی سوله، سیلو و سردخانه می‌باشد ولی خوشبختانه با اقدامات مثبتی که طی سنوات اخیراز طریق بخش مردمی در استان شده است.

 استان کردستان  دارای 96 هزار تن فضای سرد‌خانه و 840 هزار تن سیلو و سوله می‌باشد که امکان استفاده در قالب قرارداد اجاره در صورت نیاز را برای استان در تمامی نقاط استان فراهم نموده است.

این استان با توجه به تولید میانگین 8000 تن گوشت مرغ در ماه هشتمین تولید کننده در سطح کشور می‌باشد با توجه به مصرف سرانه میانگین 25 کیلوگرم در سال این استان با تولید بیش بود مرغ مواجه می‌باشد که این اداره کل در سه ماهه اول سال جاری با هدف ذخیره سازی و کمک به تولید استان علیرغم صادرات بیش از 1000 تن به کشور عراق نسبت به خرید مقدار 300 تن مرغ منجمد و ذخیره‌سازی در سردخانه اقدام نموده است.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=91248

libero. eleifend libero elementum ante. efficitur. leo. vulputate, ipsum commodo