تاکید بر حمایت از تولید گوشت مرغ برای ایجاد صادرات پایدار/ قطعه‌بندی صنعتی گوشت بدون نظارت مسوول فنی و بهداشتی ممنوع است

تاکید بر حمایت از تولید گوشت مرغ برای ایجاد صادرات پایدار/ قطعه‌بندی صنعتی گوشت بدون نظارت مسوول فنی و بهداشتی ممنوع است

رییس سازمان دامپزشکی کشور بر حمایت از تولید گوشت مرغ برای ایجاد صادرات پایدار از طریق تعیین مشوق‌ها و رفع موانع تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، سیدمحمد آقامیری در سفر یک روزه به مازندران و در حاشیه بازدید از یک مجموعه تولیدی مرغ گوشتی در گلوگاه، کارخانه خوراک طیور دارای کدIR صادراتی و یک کشتارگاه صنعتی طیور ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به تجربه خوب ایران در حوزه تجارت بین‌الملل و داشتن پتانسیل و ظرفیت بالا در تولید گوشت مرغ در مازندران باید به مقطعی برسیم که با تولید پایدار و ثابت این محصول در حوزه صادرات تلاش کنیم.

وی افزود: با توجه به تجربه خوب ایران در حوزه تجارت بین‌الملل و داشتن پتانسیل و ظرفیت بالا در تولید گوشت مرغ در مازندران باید به مقطعی برسیم که با تولید پایدار و ثابت این محصول در حوزه صادرات تلاش کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: هدف ما برنامه‌ریزی برای حمایت از صادرات با افزایش تولید گوشت مرغ در کشور است و تلاش می‌کنیم با رفع موانع و مشکلات احتمالی موجود و با کاهش رفتارهای اداری و تسهیل در صدور مجوزها به زودی شاهد تحقق این مهم در کشور باشیم.

وی اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ظالمانه در کشور، فعالیت برای تولید محصول سالم، بهداشتی و حلال با حفظ شرایط صادرات امری ستودنی است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان دولت باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع تولید سهمی بزرگ در این اقتدار ایفا کنیم.

وی کنترل بهداشتی حمل و نقل دام و فرآورده‌های دامی را عاملی مهم در تحقق شعار مزرعه تا سفره دانست و گفت: این بر اعمال کنترل در بخش‌های مختلف اعم از حمل مرغ زنده از مراکز پرورش تا کشتارگاه و حمل مرغ کشتار شده تا مراکز عرضه و سپس به دست مصرف کننده با ضوابط و مقررات بهداشتی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: آلودگی‌های ثانویه از جمله اضافه کردن پودر و یا قالب یخ به مرغ‌های کشته شده برای حفظ دمای مناسب، منجر به کاهش کیفیت گوشت مرغ می‌شود که باید این عوامل حذف و برای افزایش کیفیت محصول باید از خودروهای یخچال‌دار برای حمل و نقل گوشت مرغ استفاده کرد.

آقامیری هرگونه قطعه‌بندی در واحدهای عرضه بدون نظارت و حضور مسوول فنی بهداشتی را ممنوع دانست.

وی ادامه داد: حضور دامپزشکی و اطمینان مردم به سلامت فرآورده‌های دامی به واسطه حضور مسوولان فنی و بهداشتی در مراکز مختلف پرورش، تولید تا عرضه است و عدم حضور این متخصصان به ویژه در مراکز پرورش دام به عنوان حلقه اول کنترل سلامت دام قابل پذیرش نیست و دستورات لازم برای تشدید نظارت‌ها بر حضور مسوولان فنی و بهداشتی صادر شده است.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=15982