حمایت وزارت کشاورزی از مرغداران با خرید تضمینی

وزارت جهاد کشاورزی با توجه به نبود عرضه و تقاضا در بازار تخم مرغ، اقدام به خرید تضمینی مازاد تخم مرغ از مرغداران کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از خبرگزاری صداوسیما، جعفری، مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی در گفتگو با برنامه پیگیری شبکه خبر گفت: بر اساس شرایط، در اين مقطع از سال بیشترین برنامه ريزي براي توليد تخم مرغ را داریم و خوشبختانه شرایط تولید نسبت به مصرف افزایش پیدا کرده است و قاعدتا قسمتی از تولید، تولید کنندگان با نبود عرضه و تقاضا مواجه است و بنابراين شاهد افزایش ذخیره در مرغداری‌های تولید کننده هستيم.

 جعفري گفت: بر همین مبنا شرکت پشتیبانی بر اساس مصوبه ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مباشر خرید تخم مرغ مازاد مرغداران، ماموریت دارد کمیته‌ای برای قیمت گذاری تشکیل دهد و این کمیته بصورت هفتگی بر تخم مرغ تولید کنندگان قیمت گذاری کند و تولیدکنندگان می‌توانند مازاد تولید خود را در سردخانه‌های تعیین شده تحویل دهند.

مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی گفت: براساس مصوبات کمیته در جهت حمایت از گله‌های جوان مقرر شد تا تخم مرغ گله‌های تولیدی تا ۵۰ هفته، را جذب و نگهداری کنیم.

او گفت: تاکنون حدود هزار تن از تخم مرغ‌های مازاد مرغداران خریداری و ذخیره شده است.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=15803