دام مازاد روستاییان و عشایر خوزستان خریداری می‌شود

دام مازاد روستاییان و عشایر خوزستان خریداری می‌شود

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: دام مازاد عشایر به صورت تضمینی – حمایتی از عشایر و روستاییان استان خریداری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ، برای نخستین بار در سال‌های اخیر است دولت به منظور حمایت از تولید، اقدام به خرید دام مازاد سبک و سنگین می‌کند.

حمید بدوی مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: برای شروع گام نخست خرید تضمینی – حمایتی دام مازاد عشایر و روستاییان خوزستان، قرارداد کشتار ۵ هزار راس بره پرواری با کشتارگاه صنعتی خرمشهر منعقد شده است.

او گفت: برای خرید دام مازاد محدودیتی وجود ندارد و قیمت خرید هر کیلوگرم دام زنده سبک به صورت تضمینی ۶۲۰ هزار ریال و دام سنگین پرواری ۵۹۰ هزار ریال است.

به گفته بدوی، شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان، دام مولد سبک و سنگین را به عنوان دام مازاد خریداری نخواهد کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان ادامه داد: ۸۰ درصد بهای دام خریداری شده به صورت نقدی و ۲۰ درصد به صورت نهاده‌های دامی در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.

حمید بدوی افزود: گوشت کشتاری به عنوان «ذخایر راهبردی گوشت» به سردخانه‌های منطقه ارسال می‌شود و در صورت نیاز با مصوبه ستاد تنظیم بازار و با قیمت مصوب به بازار عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به راهبرد دولت سیزدهم برای حمایت از تولید و تامین پایدار گوشت قرمز مورد نیاز مردم یادآور شد: روند خرید دام زنده سبک و سنگین از عشایر و روستاییان خوزستان ادامه خواهد داشت.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=736