ساماندهی جوجه‌های مازاد یک روزه توسط بسیج وزارت جهاد کشاورزی

ساماندهی جوجه‌های مازاد یک روزه توسط بسیج وزارت جهاد کشاورزی

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: بسیج این وزارتخانه تمامی جوجه‌های مازاد یک روزه را ساماندهی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از وزارت متبوع، مهرداد پاکار گفت: این مهم در پی ماموریت واگذار شده به بسیج برای جلوگیری از معدوم‌سازی جوجه‌های مازاد ظرفیت و رساندن آن به جامعه هدف انجام شد.

وی افزود: بر این اساس جوجه‌های مازادی که شرکت پشتیبانی امور دام آنها را خریداری کرده، با هماهنگی بسیج وزارت جهاد کشاورزی و نظارت سازمان دامپزشکی تحویل بسیج سازندگی شده است.

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: این جوجه‌ها به پنج جامعه هدف بسیج سازندگی از جمله واحدهای تولیدی راکد تحویل داده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی که جوجه‌های یک روزه مازاد را دریافت کرده‌اند، این امکان را دارند تا جوجه‌هایی که تبدیل به مرغ شده‌اند را به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند و به این صورت از معدوم‌سازی آنها جلوگیری و زمینه بازگشت به چرخه تولید فراهم می‌شود.

پاکار یادآور شد: به دنبال بحث هدفمند کردن یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی با توجه به حجم جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌شد این جوجه‌ها وارد چرخه نشوند در همین ارتباط شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خرید تضمینی جوجه‌های یک روزه و مرغ مازاد بر نیاز مصرف بازار شد.

وی ادامه داد: تمهیداتی در زمینه ساماندهی مازاد تولید جوجه‌های یک روزه از سوی وزارت جهاد کشاورزی اندیشیده شد و در این ارتباط این جوجه‌ها برای مرغداری‌ها ارسال می‌شوند و اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتد، بسیج مأموریت دارد، جوجه‌هایی که از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خریداری ‌شده‌اند را با کمک سازمان بسیج سازندگی کشور و با نظارت سازمان دامپزشکی با برنامه مصوب به جامعه هدف مشخص‌ شده برساند.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=15810