مجوز  توزیع  5 هزار تن جو مدت‌دار در خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی از مجوز توزیع ۵ هزار تن جو مدت‌دار در استان خبر داد گفت: وضعیت ذخایر نهاده‌های دامی و گوشت قرمز و مرغ در استان مطلوب است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشورمهدی روشن با بیان اینکه مجوز توزیع 5 هزار تن جو مدت‌دار برای عشایر استان اخذ شده است، اظهار داشت: این مقدار جو در اختیار تشکل‌های عشایری قرار می‌گیرد و سه ماه بعد تسویه می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت ذخایر نهاده‌های دامی و ذخایر گوشت قرمز و مرغ منجمد در استان مطلوب است افزود: کل حواله نهاده مرغداران و دامداران که از شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری کرده‌ند تحویل شده و از بابت تامین نهاده هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی یادآور شد: پرداخت مطالبات دامداران و مرغداران استان 80 میلیارد تومان بوده که با نهاده تهاتر شده است.

روشن با بیان اینکه در حال حاضر خرید مرغ منجمد در حال انجام است، گفت: آماده انعقاد قرارداد با مرغداران و تشکل‌ها برای خرید مرغ منجمد هستیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی  ادامه داد: هر کیلو مرغ منجمد نژاد آرین به صورت شیرینگ تحویل درب سردخانه به مبلغ 64 هزار و 600 تومان خریداری و ذخیره می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال قبل مشکلی در تامین نهاده از طریق شرکت پشتیبانی وجود نداشت، گفت: در استان بیش از 170 هزار تن نهاده در سال قبل از انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام استان تحویل مرغداران و دامداران شد و  امسال نیز در زمینه ذخایر نهاده‌ها و گوشت قرمز و مرغ در شرایط مطلوبی هستیم.

منبع: تسنیم

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=15983