پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دامداران و مرغداران کشور

پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دامداران و مرغداران کشور

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دام و مرغ از تولیدکنندگان خریداری شده و تاکنون ۲ میلیارد تومان از بدهی‌ها به شکل تهاتر با نهاده دامی پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از فارس، محمد جعفری در مراسم تکریم و معارفه معاونت بهبود تولیدات دامی، اداره کل پشتیبانی امور دام و رییس اداره امور عشایر استان قزوین، اظهار کرد: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دام و مرغ از تولیدکنندگان خریداری شده و تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها به شکل تهاتر با نهاده دامی پرداخت شده است، مابقی بدهی مرغداران و دامداران نیز تا هفته‌های آتی به شکل کامل پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: قبل از مردمی سازی یارانه‌ها خریدها از سوی شرکت پشتیبانی امور دام محدود و کوتاه مدت بود، به طوری که با بالا رفتن قیمت یک کالا ورود مقطعی به بازار صورت می‌گرفت، اما اکنون بعد از مردمی سازی یارانه‌ها هزینه‌های تولید افزایش یافته و نقش شرکت پشتیبانی امور دام پررنگ تر شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور تاکید کرد: مشکل اساسی ما در حوزه ذخیره سازی مرغ و گوشت برای کل استان‌های کشور، نبود زیرساخت‌ است که اگر این امکان فراهم شود، میزان ذخیره سازی گوشت و مرغ به مقدار قابل توجهی افزایش می‌یابد.

جعفری خاطرنشان کرد: یک زمانی در کشور برای تامین امنیت غذایی نیازمند واردات گوشت قرمز بودیم و اکنون به واسطه خودکفایی در تولید، میزان واردات دامی کاهش پیدا کرده و موجب توانمندی اقتصادی سیاسی و اجتماعی کشور شده است.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=15917