آرامش در تامین نهاده ها در استان گلستان

به گزارش روابط عمومی و پشتیبانی امور دام کشور ،مهندس حسین لاری کمان در دیدار با دکتر حسین شیرزاد مدیر عامل محترم شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت : در نیمه اول سال 1402 ورودی ذرت به استان 16هزار 546تن و در نیمه دوم سال 88هزار 80تن بوده است ،همچنین در نمیه اول سال 1402 کنجاله سویا10هزار و 523 تن و در نیمه دوم سال 1402، به 46 هزار541 تن افزایش یافته است .

وی افزود : این رشد چندین برابری تخصیص نهاده به استان موجب شد که تولید کنندگان در خصوص وظیفه مندی تامین نهاده از پشتیبانی امور دام اطمینان خاطر داشته و دغدغه ای نداشته باشند ،نتیجه این مهم افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در استان تامین کننده گوشت گرم مرغ به عنوان معین تهران گردید به گونه ای که در اسفند ماه 1401، 9 میلیون قطعه جوجه ریزی در استان بوده و در سال 1402 به میزان 17میلیون و 500 هزارقطعه جوجه ریزی افزایش یافته است .

مهندس حسین لاری کمان تصریح کرد : نهاده های ارسالی به این استان از کیفیت بسیار مطلوب و استاندار های لازم برخوردار هستند، بطوریکه ضریب تبدیل تولید در استان افزایش چشمگیری داشته است .

وی تاکید کرد : به فضل الهی با اهتمام و حمایت های مدیر عامل محترم شرکت پشتیبانی امور دام کشور نه تنها تامین تولید گوشت مرغ افزایش داشته همچنین حمایت از دامداران و عشایر به معنای واقعی و حقیقی انجام پذیرفته است و هیچ نهاده ای بی کیفیتی در استان موجود نمی باشد .

مدیر کل پشتیبانی امور دم استان گلستان گفت : این اداره کل در حمایت از تولید در سال جهش تولید با مشارکت مردمی و ایجاد آسودگی خاطر برای تولید کنندگان و رغبت فعالیت در این حوزه دو چندان گردیده است . وی گفت : خرید بیش بود مرغ منجمد در دوماهه پایانی سال 1402 بیش از 1هزار تن بوده که از بیش بود تولید گوشت مرغ بصورت منجمد از مرغداران خریداری شده است .

لاری کمان با اشاره به اینکه در سال 1403 تا امروز 1هزار 155تن مرغ منجمد از تولید کنندگان خریداری شده است افزود : در سال 1402 دررا ستای حمایت از مصرف کنندگان وبه منظور تنظیم بازار بیش از 1هزارتن گوشت مرغ منجمد و همچنین گوشت قرمز به میزان ۲۱۹ تن در استان توزیع گردیده است که این میزان غیر از نظارت و هماهنگی تامین گوشت قرمز از بخش خصوصی می باشد .

وی در پایان گفت : میزان 12 تن و 830  کیلو گرم گوشت گرم گوسفندی وارداتی قزاقستان  در حمایت از مصرف کنندگان از گلستان به تهران ارسال گردیده است .

گفتنی است بیش از 6 هزارتن جو با شرایط مدت دار بین عشایر توسط اداره کل پشتیبانی استان گلستان توزیع که این امر موجب خشنودی و رضایت عشایر و افزایش دام مولد و پرواربندی گردید .

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=18748