اجرای طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی کشاورزی در سراسر کشور آغاز شد

اجرای طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی کشاورزی در سراسر کشور آغاز شد

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالا‌های اساسی کشاورزی استان تهران که در حکیمیه برگزار شد، گفت: نظارت و بازرسی میدانی از گذشته هم بوده، اما امروز کل زنجیره تولید تا عرضه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است

آقای سید جواد ساداتی نژاد گفت: این رویه در دنیا هم وجود دارد، اجرای این کار باعث آرامش بازار می‌شود، وزارت جهاد کشاورزی که متولی تولید است خود دغدغه توزیع و بازاررسانی را نیز دارد.

وی تصریح کرد: از این پس ما شاهد این نخواهیم بود که بین دستگاه‌ها در این مسئله بحثی باشد، با این اتفاق، جامعه کشاورزی توسعه می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همان گونه که پیش از این بهره‌ برداران بخش کشاورزی از خانواده وزارت جهاد کشاورزی بودند امروز کسانی که در توزیع مواد غذایی هستند، جزو این خانواده محسوب می‌شوند.

این مقام مسوول افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم بتوانیم امنیت پایدار مواد غذایی مردم را در سریع‌ترین زمان ممکن و با کیفیت‌ ترین محصولات سالم را با قیمت مناسب و واقعی و با حذف دلالان تامین کنیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در ابتدای دولت دستور ویژه‌ای دادند و به مباحث گذشته پایان دادند که بر اساس آن، بازرسی و نظارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود و فرماندهی واحدی در این عرصه اتفاق بیفتد تا به پایداری و نظم بیشتری بیانجامد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: ۶۲۸ نفر از ناظرین وزارت صمت رسما به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شدند و تعزیرات نیز در کنار این گروه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نیرو‌ های بازرسی شکل گرفته در کل کشور بالای ۶ هزار نفر هستند که ما این موضوع را تا سطح استاندارد پیش خواهیم برد. به کمک نیرو‌ های مردمی که در محلات هستند، تخلفات گزارش می‌شود تا میزان تخلفات به حداقل برسد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این بازرسی و نظارت در سطح خرده فروشی‌ ها و صنایع تولیدکننده در واحد‌ های تولیدی صورت می‌گیرد تا بازار به آرامش برسد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران هم در این مراسم با اشاره به توزیع هوشمند و مستقیم کالا‌ های اساسی گفت: با اتخاذ این روش دست دلالان و واسطه‌ها از بازار کوتاه می‌شود.

آقای ایوب فصاحت اظهار داشت: ۱۰۰ اکیپ نظارت در تولید و توزیع به صورت روزانه در سطح استان تهران نظارت خواهند داشت.

وی افزود: بسیج و وزارت صمت ، یاری رسان جهاد کشاوزی برای نظارت بر بازار خواهند بود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در همین راستا, ۱۰۰ نیروی نظارتی از وزارت صمت برای انجام نظارت‌های بهتر به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شدند.

فصاحت افزود: امیدواریم با نظارت مناسب بر روند تولید و توزیع، کالا‌ های اساسی با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد چرا که هیچ کمبودی در تولید کالا‌های اساسی وجود ندارد.

رئیس اتاق اصناف تهران هم در این مراسم گفت: برای اینکه مصرف کنندگان بتوانند کالا‌ های اساسی را با قیمت مناسب دریافت کنند فاصله تولید و مصرف باید کوتاه شود.

آقای قاسم نوده فراهانی هم در این مراسم گفت: اصل بر عرضه و تقاضاست و بازار می‌بایست با عرضه و تقاضا تنظیم شود، ولی در این میان حذف واسطه‌های مختلف نباید از چشم دور بماند.

وی افزود: به عنوان مثال مرغ چند دست می‌گردد تا به واحد صنفی برسد و از آنجا در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد که می‌بایست این موارد اصلاح شود.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: واحد‌ های بازرسی و نظارت باید طوری عمل کنند که موجب آزردگی خاطر واحد‌ های صنفی نشوند البته باید با متخلفان برخورد شود و موارد قانونی به طور کامل مدنظر قرار گیرد.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=1020