اراده پشتیبانی امور دام در بازسازی و افزایش ظرفیت سردخانه های ملکی

    محسن سلامی معاون فنی،بهره برداری و توسعه سرمایه گذاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل پاد در خصوص اهداف عملیات فنی اجرایی صورت گرفته در زمینه بازسازی و افزایش ظرفیت سردخانه‌های ملکی زیر صفر شرکت گفت: این تصمیم در راستای پدافند غیرعامل در برابر بحران‌های احتمالی در حوزه تأمین امنیت غذایی کشور بر اساس آمارها و تحلیل‌های تخصصی، از منظر زیرساخت‌های مورد نیاز در افق پاد و به منظور انجام تکالیف محوله گرفته شده و حفظ، بازسازی و افزایش ظرفیت سردخانه‌های ملکی شرکت پشتیبانی امور دام کشور در اولویت اقدامات ودستور کار قرار گرفته است.

 سلامی در پاسخ به این سوال که میزان افزایش ظرفیت با توجه به عملیات صورت گرفته چقدر بوده است؟ گفت: ظرفیت سردخانه‌ای زیر صفر پاد از ابتدای سال 1401 با عملیات گسترده صورت گرفته تا کنون به میزان حدود 14 هزار تن افزایش یافته که تا پایان اردیبهشت ماه سال 1403 به حدود 15 هزار تن خواهد رسید و این دستاورد بزرگ در سایه‌ سار الطاف پروردگار متعال و همت والای کارشناسان پاد و علی رغم محدودیت‌های موجود تحقق یافته است.

وی در ادامه گفتگو به مراحل انجام عملیات فنی اجرایی در بخش بازسازی و افزایش ظرفیت اشاره و بیان کرد: در فاز اول پروژه به عملیات افزایش ظرفیت سردخانه‌های ملکی در استانهای آذربایجان شرقی ، فارس ، خراسان رضوی و همدان پرداخته شد و در فاز دوم بازسازی سردخانه ۱۰۰۰۰ تنی ۵ مهر آبادان در دستور کار قرار گرفت که این سردخانه در هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ افتتاح شد و مورد بهره برداری مجدد قرار گرفت. معاون فنی،بهره برداری و توسعه سرمایه گذاری پاد در ادامه به خاموش و غیر فعال بودن این سردخانه از سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و از انجام عملیات بازسازی و افزایش ظرفیت سردخانه نهاوند همدان از ۱۰۰۰ تن زیر صفر به ۲۰۰۰ تن و بهره‌برداری تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

شایان ذکر است در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام کشور با ظرفیت سردخانه‌ های ملکی موجود، زیر ساخت مناسبی را برای ذخیره سازی و حفظ ذخایر استراتژیک فرآورده‌های پروتئینی کشور در اختیار دارد.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=16239

in elit. ipsum Donec ipsum et, libero