اقدامات اداره کل پشتیبانی امور دام استان مازندران در سال 1402

به گزارش روابط عمومی اداره کل پشتیبانی امور دام استان مازندران، رضا غلامی مدیر کل اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان استان از ابتدای سال تاکنون 196هزارتن نهاده شامل 75 هزار تن ذرت ، 73 هزار تن کنجاله سویا و 47 هزار تن جو بین تولیدکنندگان استان عرضه نموده که از این مقدار ، 34 هزار تن ذرت و 39 هزار تن جو بصـورت نسیه سـه تا شش ماهـه با اخذ چک و سفته تحویل تولیدکنندگان گردید.

غلامی افزود: باتوجه به این که بخش دیگری از وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام حمایت از مصرف کنندگان می باشد، مقدار 2 هزار تن مرغ منجمد و 384 تن گوشت منجمد نیز در سطح استان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان توزیع گردید.

وی در ادامه اظهار کرد: برای حمایت از مرغداران استان مقدار5 هزار تن قرارداد خرید گوشت مرغ منجمد جهت ذخیره سازی منعقد که 3 هزار و 300 تن تولید و درحال تحویل به شرکت می باشد و طرح قرارداد پیش خرید مرغ زنده در قبال تحویل نهاده نیز در مرحله اجراء بوده و حسب درخواست تولیدکنندگان استان مقرر شد تا سقف 2 میلیون جوجه قرارداد پیش خرید مرغ زنده با یک شرکت زنجیره و اتحادیه مرغداران استان منعقد و تا 2 ماه آینده مرغ های تولیدی تحـویل شرکت گردد.

غلامی گفت: باتوجه به این که بخشی از نیاز مرغ گرم بازار تهران از طریق استان مازندران تأمین می شود در سالجاری تاکنون39 هزار تن مرغ گرم در میادین تهران عرضه گردید.

مدیر کل اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران گفت:در سالجاری از محل خرید سال جدید و ذخیره سازی گوشت مرغ سال قبل تاکنون 4 هزار تن گوشت مرغ منجمد جهت تنظیم بازار سایر استانها بویژه تهران ارسال شده است.

وی در پایان افزود: همچنین باتوجه به خرید نهاده های دامی وارداتی در سال 1402 از شرکت های واردکننده بخش خصوصی در بنادر استان  بیش از 100 هزار تن جو از بنادر استان ترخیص و برای سایر استانها از جمله مازندران بارگیری و ارسال گردید.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=18090