بازدید وزیر جهاد کشاورزی از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی ( ره)

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی ( ره)

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور،  سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در روز جمعه مورخ بیستم خرداد ماه 1401 از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی ( ره) وانبارهای نهاده‌های دامی شرکت سهامی پشتیبانی امور دام بازدید کرد و ریاست جلسه ویژه تسریع در ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی وارداتی بخش کشاورزی در محل سالن جلسات اداره ملی بنادر و دریانوردی استان خوزستان را به عهده گرفت.

ساداتی نژاد گفت: تخلیه و حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی( ره) خوزستان، با همکاری بین بخشی دستگاه های متولی واردات، با شتاب بیشتری انجام می شود.

وی ادامه‌ داد: بخشی از این کالاها در حال تخلیه و بخش دیگری از آن بر روی کشتی و در لنگرگاه‌ها هستند تا با همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی، این کالاها تخلیه و از طریق ناوگان حمل بار به سایر نقاط کشور حمل شوند.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید براینکه در زمینه کالاهای اساسی وارداتی مشکل خاصی نداریم گفت: ورود کالاهای اساسی از طریق بنادر مختلف کشور از جمله بنادر شمالی، بندرعباس و چابهار، روند مناسبی را دارند.

به گفته ساداتی‌نژاد، فرآیند تخلیه این محموله ها باید با سرعت بیشتری همراه باشد.

وی یکی از اولویت‌های مهم برای تسریع در تخلیه و حمل از بندر امام خمینی (ره) را محموله‌های ” کنجاله سویا” بیان کرد و افزود: هم اکنون ۵۰۰ هزار تن از این محموله در آستانه حمل و بارگیری است.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: ۲۰۰ هزار تن از این کنجاله سویا متعلق به بخش خصوصی و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام کشور، آماده حمل به نقاط مختلف کشور است.

ساداتی نژاد گفت:تلاش می‌شود امروز پس از بررسی فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی، در حوزه بندر، گمرک، قرنطینه کالا و غذا و دارو نیز هماهنگی‌ بهتری را ایجاد کنیم تا روند ورود کالاها به کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=15801