توزیع بیش از ۲ میلیون تن نهاده دامی در کشور

توزیع بیش از ۲ میلیون تن نهاده دامی در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۲ میلیون تن انواع نهاده دامی فقط در اختیار دامداران روستایی و عشایر قرار گرفته که این رقم تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل ازخبرگزاری فارس ، حسین دماوندی‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در سه ماه اخیر برای صادرات ۳۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۰ هزار راس گوساله پرواری، مجوز صادر شد.

وی گفت: همچنین دستورالعمل‌های ویژه کشوری برای تحویل دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌ها صادر شده و همه تلاش‌ ما این است که بار التیام و درد را از دوش دامدار برداریم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در ۴۰ سال گذشته چنین خشکسالی‌ در کشور سابقه نداشته است و در این شرایط خشکسالی در پهنه جغرافیای ایران، جمعیت دامدار و کشاورز باید سختی‌های زیادی را متحمل شوند.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این بوده که تولیدکننده در بخش زراعت، باغبانی، جامعه عشایر، دامدار و سایر اقشار همچنان پایدار و سرپا بمانند تا وضعیت معیشتی مردم که وابسته به شرایط بارندگی و اقلیمی است به لطف طبیعت و با رونق کشاورزی مورد حمایت قرار گیرد.

دماوندی‌نژاد گفت: بدون شک اگر به دنبال رونق در بخش کشاورزی هستیم باید با همت و تلاش، کشاورزی را از مدل معیشتی عبور دهیم که میان‌بند آن کشاورزی تجاری و اقتصادی است.

وی تاکید کرد: کشاورزی در استان خراسان جنوبی باید به مدل بازرگانی تبدیل شود در غیر این صورت اگر در مقیاس کشاورزی سنتی و معیشتی پیش برود، هر موقع اقیلم رویکرد مناسبی داشت کشاورزی خوب است و اگر به‌ عمق خشکسالی برویم مانند امسال مصایب و مشکلات خودنمایی می‌کند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در کشاورزی تجاری این مشکلات را کاهش می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد مشکلات خودنمایی کند.

وی گفت: طی مدتی که وزیر جهاد کشاورزی روی کار آمده اقدامات بسیار اساسی و زیرساختی طراحی شده و در دست انجام است.

دماوندی‌نژاد خطاب به رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: برای عرصه‌مداری، شجاعت و میدان‌داری آماده باشید.

وی ضمن خداقوت به رییس سابق این سازمان افزود: تمامی مسیرهایی که برای هدایت کشاورزی تجاری و اقتصادی ریل‌گذاری شده است را در استان ادامه دهید.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر بتوانید طلاهای ناب کشاورزی این استان که آوازه جهانی دارد را معرفی و فرآوری کنید موفق خواهید بود.

وی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده سرانه تولید محصولات کشاورزی استان خراسان جنوبی بالاتر از یک تن به ازای جمعیت استان است که آمار خوبی است اما مدل اقتصاد معیشتی باید به اقتصاد تجاری تبدیل شود.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=777