توزیع گوشت قرمز شب عید در قزوین آغاز شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: توزیع گوشت منجمد قرمز شامل گوساله و گوسفند شب عید با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در استان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، بهزاد غیاثوند ضمن اعلام این خبر افزود: ۲۳۷ تن گوشت قرمز برای توزیع با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار شب عید به استان قزوین تخصیص یافته که توزیع آن آغاز شده که شامل ۷۹ تن گوشت گوسفند و ۱۵۸ تن گوشت گوساله است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین در خصوص قیمت گوشت های توزیع شده نیز اظهار کرد: نرخ گوشت گوساله منجمد شامل هر کیلوگرم ران ۱۵۵ هزار تومان، سردست و گردن ۱۵۰ هزار تومان، قلوه گاه ۱۳۰ هزار تومان و راسته ۱۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: نرخ گوشت گوسفند نیز شامل هر کیلوگرم ران ۱۵۵ هزار تومان، کف دست ۱۴۵ هزار تومان، گردن ۱۳۵ هزار تومان، قلوه گاه ۱۳۰ هزار تومان و راسته ۱۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین در ادامه از توزیع مرغ منجمد در راستای تنظیم بازار محصولات اساسی در قزوین خبر داد و گفت: نرخ مرغ منجمد برای مصرف کنندگان به ازای هرکیلوگرم ۵۵ هزار تومان تعیین شد.

وی یادآور شد: در صورت استقبال مناسب شهروندان از خرید گوشت ستاد تنظیم بازار و اتمام سهمیه، سهمیه جدید برای توزیع به استان اختصاص می یابد.

غیاثوند خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن ذخیره گوشت از سوی پشتیبانی امور دام قزوین انجام شده است و با تهمیدات اندیشیده شده هیچ نگرانی و دغدغه ای برای تامین گوشت بازار شب عید و ماه مبارک رمضان نداریم.

توزیع گوشت قرمز شب عید در قزوین آغاز شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین همچنین یادآور شد: یک هزار و ۱۱۱ تن گوشت قرمز منجمد (گوساله و گوسفند) و سفید منجمد (مرغ) از ابتدای سال جاری تاکنون با نرخ ستاد تنظیم بازار در استان با نظارت بازرسان جهاد کشاورزی توزیع شد.

غیاثوند تاکید کرد: این میزان گوشت توزیع شده در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی مصرف با نرخ مصوب تنظیم بازار شامل ۷۰۶ تن گوشت مرغ و ۴۰۵ تن گوشت قرمز بوده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین یادآور شد: گوشت های توزیع شده پیش از این از سوی پشتیبانی امور دام خریداری و پس از کشتار در سردخانه ها ذخیره سازی شده بود تا در راستای کمک به تنظیم بازار در مواقع لازم و ضروری در اختیار مراکز عرضه قرار بگیرد.

این مسوول، حمایت از تولید گوشت و پیشگیری از وقفه آن در راستای حفظ امنیت غذایی جامعه و همچنین کمک به تعادل و تنظیم بازار محصولات اساسی را از اهداف اصلی پشتیبانی امور دام برشمرد و گفت: در زمان کاهش نرخ گوشت با هدف حمایت از تولیدکننده و پیشگیری از ضرر آنان محصولشان با نرخ مناسب خریداری و ذخیره سازی می شود و در زمان افزایش غیرمنطقی نرخ محصول نیز با هدف تنظیم بازار عرضه عمومی خواهد شد.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=16059