توزیع ۱۸۰ هزار تن نهاده های دامی در استان لرستان

به گزارش روابط عمومی امور دام استان لرستان، فرج زاده مدیر کل پشتیبانی امور دام استان گفت:سه وظیفه مهم  شرکت پشتیبانی امور دام در جهت حفظ امنيت غذایی و تداوم تولید در صنعت دامپروری استان شامل: تامین ، ذخیره سازی و توزیع نهادهای دامی و کالاهای اساسی را بر عهده دارد.در همین راستا از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون نسبت به تامین و توزیع ۱۸۰ هزار تن نهاده های دامی اقدام نموده است.

وی افزود:این اقلام توزیع شامل۱۰۰ هزار تن ذرت، ۵۰ هزار تن جو و ۳۰ هزار تن کنجاله سویا می باشد.وی در ادامه افزود:به منظور حمایت از دامداران و عشایر استان حدود ۵۰ هزار تن جو بصورت ۶ ماهه بین آنان توزیع شد و در راستای حمایت از مرغداران و دامداران صنعتی استان تاکنون حدود ۱۰۰ هزار تن ذرت و بیش از ۳۰ هزار تن کنجاله سویا توزیع گردیده است.

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان لرستان در ادامه افزود: در راستای حمایت از مرغداران تاکنون بیش از ۲۰۰۰ تن مرغ منجمد از تولیدکنندگان خریداری شده است.

فرج زاده گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از مرغداران باتوجه به جوجه ریزی ۵ میلیون و دویست هزار قطعه در ماه‌های اخیر و امکان کاهش قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ ، در دو مقطع مبادرت به خرید از محل تولید داخل داشته است.

 وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۲۰۰۰ تن مرغ مازاد مصرف استان را بصورت منجمد به قیمت هر کیلوگرم لاشه شیرینگ پک شده، ۸۵۰۰۰ تومان خریداری و در سردخانه ذخیره سازی نموده است. همچنین به منظور حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ گرم ، با لحاظ نمودن حدود ۲۰۰۰۰ تومان یارانه به ازای هر کیلوگرم، مرغ منجمد ذخیره سازی شده را تحت نظارت ستاد تنظیم بازار به قیمت هر کیلوگرم ۶۵۷۰۰ تومان در نمایشگاه های نوروزی ،فروشگاه های زنجیره ای و مراکز فروش مجاز توزیع می نماید.

وی در پایان گفت: با توجه به روند کشتار ۵ میلیون ۲۰۰ هزار قطعه مرغ زنده و ذخایر مرغ منجمد پیش بینی می شود مشکلی در خصوص تامین مرغ مورد نیاز هم استانی های عزیز نخواهیم داشت.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=17939