توزیع ۲۱۰ هزارتن نهاده دامی در آذربایجان غربی

توزیع ۲۱۰ هزارتن نهاده دامی در آذربایجان غربی

مدیر پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی گفت: در طی یکسال گذشته حدود ۲۱۰ هزار تن نهاده های دامی در بین مرغداران و دامداران استان توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، داود قربان نژاد با اشاره به اینکه امسال میزان توزیع نهاده دامی در بین مرغداران و دامداران به دلیل تامین نیاز تولید کنندگان از بخش خصوصی، به نسبت کاهش یافته است، افزود: از آغاز سال جاری تاکنون ۷۵ هزار تن نهاده های دامی در استان توزیع شده است.

وی  با بیان اینکه برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران اقدام به خرید مازاد تولید، تولید کنندگان کرده ایم، اظهار کرد: در سال گذشته کل خرید مازاد تولید مرغداران استان ۸۵۰ تن بود که امسال به دلیل کاهش تقاضا برای مصرف این میزان به ۱۶۰۰ تن رسیده است.

مدیر پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ذخایر پشتیبانی امور دام استان در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دارد و در مواقع ضروری با عرضه به بازار می توان جلوی افزایش غیر منطقی قیمت محصولات را گرفت.

قربان نژاد ادامه داد: در بحث تنظیم بازار جوجه یک روزه نیز در سال گذشته ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار وارداتی خریداری و به جوجه کشی های استان انتقال داده شد که حاصل آن توزیع ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه بین مرغداران استان است.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=15878