حرکت رو به جلو در مجتمع لاین بابلکنار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، احمدی عضو و رئیس کمیته احیاء مرغ آرین با بیان این که مجتمع لاین آرین بابلکنار یکی از مهمترین تأسـیسات کشور در تحقق امنیت غذایی پایدار است، گفت: فعالیت‌هاي مجتمع‌ لاین، آمیزه‌اي از امور اجرایی، تولیدي و تحقیقـاتی است و اصل وجودي این مجتمع و کلیه فعالیت‌هاي اجرایی و تولیـدي تعریف شـده در آن، بر پایه انجام مسـتمر امور تحقیقاتی بنا شده است.

وی افزود: نقطه شروع تمامی برنامه‌ها و اولویت اولیه کار در مراحل مختلف داده برداري از عملکرد تک‌تک پرندگان در ارتباط با صفات تولیدي و پیگیري این فرآیند وبه انجام رسانیـدن طرح‌هاي اصلاح نژادي گله‌ها از وظایف اصـلی و روزمره مجموعه کارشناسـی وکارگري در مجتمع لاین آرین بابلکنار است که در صورت عدم انجام درست این وظایف، اهداف اصلاح نژادی و ارتقاء مرغ لاین محقق نمی‌شود .

احمدی مجموع عملکرد این مجتمع از نیمه دوم سال 1402 و چهار ماهه سال 1403، تحت نظارت مدیر عامل فعلی این شرکت را شامل اقدامات موثری دانست و گفت: پروتکل بهداشتی مجتمع برای اولین بار توسط سازمان دامپزشکی کشور به منظور صیانت از  دارایی‌هاي زیستی تنظیم و جهت اجرا به این مجتمع و سایر مراجع ذیربط ابلاغ شده است.

 عضو و رئیس کمیته احیاء مرغ آرین بیان کرد: با توجه به  قدمت مجموعه و عدم اقدام و هزینه موثر در سنوات گذشته جهت نگهداری و تجهیز تا زمان تحویل مجتمع به شرکت پشتیبانی و عدم تامین اعتبار لازم جهت انجام فعالیت‌های عمرانی و حفظ امنیت بهداشتی مطابق با پروتکل بهداشتی مجتمع، علیرغم پی‌گیری‌های دکتر شیرزاد، مدیر عامل شرکت پشتیبانی از سازمان برنامه و بودجه در سال1402، این بودجه بطور کامل تامین نشده است با این وجود فعالیت‌های عمرانی همچون ساخت ساختمان قرنطینه، اداری، آزمایشگاه، جوجه‌کشی و… با پیگیری مجدانه مدیر عامل شرکت در حال انجام بوده و تخصیص کامل اعتبارات مربوطه سرعت این عملیات را بیش از پیش خواهد نمود .

احمدی افزود:جهت صیانت از حریم مجتمع و رعایت پدافند غیر عامل در سال 1402 جلسات متعددی با مسئولین ذی‌ربط استانی و کشوری همچون حراست سازمان جهاد کشاورزی کشور و استان، کارشناسان منابع طبیعی و… برگزار شده که نتایج مثبتی از جمله تعیین تکلیف اراضی تصرف شده توسط افراد بومی منطقه، در رفع این تصرفات در بر داشته است.

وی با بیان این که پی‌گیری موثری نیز در خصوص چارت تشکیلاتی نیز صورت پذیرفته است ادامه داد: با وجود کمبود نیرو با افزایش بهره وری و تدابیر لازم این موضوع مدیریت شده است .

 عضو و رئیس کمیته احیاء مرغ آرین گفت: با هماهنگی انجام شده با سازمان دامپزشکی کشور، موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در چارچوب پروتکل بهداشتی در خصوص رفع آلودگی‌های عمودی در مزارع، تفاهمات لازم طبق برنامه آماده و برای نمونه‌برداری و ارسال جهت انجام آزمایشات تکمیلی انجام شده است .

احمدی یادآور شد: یکی از مهم ترین عملیات انجام شده توسط کارشناسان فعال‌ در مجتمع، بروزرسانی دستگاه‌های جوجه‌کشی و همچنین تدیل از آنالوگ به دیجیتال(plc) بوده که صرفا با دو میلیارد تومان هزینه، نزدیک به 30 میلیارد صرفه جویی محقق شده است.

وی با بیان این که در خصوص فروش جوجه یک روزه گوشتی، کود ،تخم‌مرغ خوراکی،گوشت مرغ منجمد، مرغ گرم و مرغ زنده طی بازه زمانی پایان دوره در سال 1402 و سه‌ماهه سال 1403 به ترتیب مبالغ بیش از 172 میلیارد ریال و بیش از 38 میلیارد ریال به حساب شرکت واریز شده است افزود: همچنین زمینه تفاهمات موثری در قالب حقوقی و قانونی، جهت همکاري با موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در تحقیق و توسعه مرغ لاین آرین و موسـسه واکسن وسرم سازي رازي در صیانت بهداشتی از دارایی هاي زیستی لاین آرین صورت گرفته است.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=201958