خرید ۱۶۰ تن گوشت قرمز در طرح خرید تضمینی دام مازاد در استان مرکزی

خرید ۱۶۰ تن گوشت قرمز در طرح خرید تضمینی دام مازاد در استان مرکزی

صالحی گفت: از ابتدای طرح خرید دام مازاد بالغ بر 160 تن گوشت قرمز از تولیدکنندگان خریداری شده و در سردخانه های طرف قرارداد اداره کل پشتیبانی امور دام استان ذخیره شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از دانا، عباس صالحی سرپرست پشتیبانی امور دام استان مرکزی در خصوص آخرین اخبار از خرید تضمینی دام زنده در استان مرکزی گفت: پیرو دستور وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام مکلف به خرید تضمینی دام سبک و سنگین از دامداران شد و از شش مردادماه کار خرید تضمینی دام در استان مرکزی آغاز شد.

صالحی اظهار کرد: از ابتدای طرح خرید دام مازاد بالغ‌بر ۱۶۰تن گوشت قرمز از تولیدکنندگان خریداری‌شده و در سردخانه‌های طرف قرارداد اداره کل پشتیبانی امور دام استان ذخیره‌شده است.

سرپرست پشتیبانی امور دام استان مرکزی گفت: در این طرح دام سبک باقیمت هر کیلوگرم ۸۵ هزار تومان و دام سنگین باقیمت ۸۹ هزار تومان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استقبال دامداران از طرح خرید تضمینی دام به خاطر فاصله قیمت مخصوصاً در دام سبک، مناسب بوده است ادامه داد: بخش قابل‌توجه ای از دام مازاد در بازار با خرید تضمینی از چرخه تولید خارج می‌شود و شرایط برای دامداران بهتر می‌شود.

سرپرست پشتیبانی امور دام استان مرکزی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر هیچ محدودیتی در خرید دام از دامداران وجود ندارد و تا آخرین رأسی که دامداران تمایل به فروش دارند، از آن‌ها خریداری خواهد شد. بیان کرد: همچنین گوشت‌های خریداری‌شده به‌صورت قطعات پنج تکه منجمد و در اوزان مناسب مصرف خانوار (حداکثر دو کیلوگرم) بسته‌بندی و به‌عنوان ذخایر راهبردی در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی می‌شود. بیان کرد: خرید تضمینی دام تا زمان رسیدن بازار به تعادل ادامه خواهد داشت.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=15880