در راستای حمایت از تولید کننده داخلی بیش از 15 هزارتن مرغ منجمد از تولید کنندگان خریداری شده است

در راستای حمایت از تولید کننده داخلی بیش از ۱۵ هزارتن مرغ منجمد از تولید کنندگان خریداری شده است

شرکت پشتیبانی امور دام کشور در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی با توجه به روند افزایش تولید جوجه‌ریزی و امکان کاهش قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ در دو مقطع مبادرت به خرید از محل مازاد تولید داخل داشته است که در مقطع اول حدود ۸ هزار تن و در مقطع دوم بیش از۷ هزار تن خرید تنظیم بازاری و ذخایرصورت پذیرفته است. با تمهیداتی که در وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور اندیشیده شده هیچ نگرانی در زمینه تأمین ،عرضه و توزیع مرغ در ماه مبارک رمضان و ایام عید وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پاد، دکتر حسین شیرزاد مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ضمن بیان این مطلب افزود: خریدهای صورت گرفته توسط شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران مستقل، زنجیر‌های تولید، اتحادیه‌های سازمان تعاون روستایی وتحت پوشش اتاق تعاون و تشکل‌های تولیدی می‌باشد و این شرکت آمادگی دارد که بطور مستمر، مرغ مازاد را از هر یک فعالان تولیدی صنعت طیور مذکور بطور نامحدود در سراسر کشور خریداری نماید.

وی در ادامه افزود: تاکنون از ۱۴ استان مرغ مازاد بر نیاز بازار خریداری شده و استانهای مازندران، اصفهان و البرز با توجه به آمار میزان تناژ خریداری شده به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم می باشند در میزان خرید صورت گرفته که ارزش مرغ منجمد خریداری شده معادل با ۱/۲ همت می‌باشد .

دکتر حسین شیرزاد تصریح کرد: این خریدها از طریق دستورالعمل‌های شرکت پشتیبانی امور دام کشور به ادارات کل پشتیبانی امور دام استانها ابلاغ و به جامعه هدف اطلاع رسانی شده و کلیه خرید ها با انعقاد قراداد با تولید کنندگان انجام گردیده است .

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تاکید کرد: این سیاست‌های حمایتی در جهت ارتقای امنیت تولید در جامعه مرغداران تا زمانی که مازاد تولید مرغ در کشور وجود داشته باشد بطور مستمرو نظامند صورت می‌گیرد وهمچنین به منظور حمایت از جوجه ریزی مطلوب در ماه‌های آتی نیز” قرارداد خرید آتی تولید مرغ “به استانها ابلاغ شده است که نسل جدیدی از قراردهای هوشمند محسوب می‌گردند.

وی افزود: مرغ های منجمد خریداری شده در محدوه وزنی ۱۲۰۰تا ۲۰۰۰گرم بوده و در قرادادهای منعقده با موضوع”تامین مرغ تولیدی آتی” مرغ منجمد با تحویل نهاده ها بصورت مدت دار ۲ ماهه در اختیار تولید کنندگان قرار داده می‌شود .

دکتر حسین شیرزاد در پایان افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده فی‌ما بین شرکت پشتیبانی امور دام کشور و بخش خصوصی روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تن محموله گوشت مرغ گرم از استانهای همجوار شامل: مازندران،‌گیلان، گلستان، سمنان، زنجان، قزوین و البرز وارد استان تهران می‌گردد که از این میزان ۵۰۰ تا۶۰۰ تن از آن وارد میدان بهمن به عنوان بارنداز و توزیع کننده اصلی گوشت مرغ استان مذکور می‌باشند. ضمناً از میان استانهای ذکر شده به عنوان استانهای معین بیشترین میزان سهم تامین گوشت مرغ را به ترتیب استانهای مازندران، گیلان و گلستان به عهده دارند .

مدیر عامل پشتیبانی امور دام کشور با تاکید بر اینکه مدیران پشتیبانی امور دام استانهای تامین کننده گوشت مرغ استان تهران، موظف به انجام نظارت عالیه بر ارسال میزان سهمیه تخصیصی روزانه به استان مقصد می باشند افزود :در راستای رصد بهنگام و به موقع بازار گوشت مرغ گرم و امداد رسانی در صورت بروز هر گونه مشکل، نماینده شرکت پشتیبانی امور دام کشور در میدان بهمن استقرار دارد و بر روند فعالیتها نظارت می‌نماید.

دکتر حسین شیرزاد در پایان گفت: با تمهیداتی که در وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور اندیشیده شده هیچ نگرانی در زمینه تأمین ،عرضه و توزیع مرغ در ماه مبارک رمضان و ایام عید وجود ندارد.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=17536