ذخیره‌سازی گوشت مرغ مورد نیاز/ پیگیری برای واردات گوشت گرم

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان با اشاره به ذخیره‌سازی گوشت مرغ مورد نیاز استان، از پیگیری برای واردات گوشت گرم به لرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از مهر، علی حسن فرج زاده با اشاره به تأمین، ذخیره سازی و توزیع نهاده‌های دامی و فرآورده‌های پروتئینی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار داشت: نهادهای دامی شامل ذرت، کنجاله سویا و جو است، فرآورده‌های پروتئینی نیز شامل گوشت قرمز و مرغ منجمد است.

وی با بیان اینکه این نهاده‌ها و فرآورده‌ها یا در داخل و یا از طریق واردات به کشور، تأمین می‌شوند، عنوان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، امسال ۷۰ هزار تن ذرت وارد استان کرده‌ایم که از این میزان نزدیک به ۵۰ هزار تن بین دامداران، مرغداران و کارخانجات خوراک دام توزیع کرده‌ایم و مابقی آن نیز در استان ذخیره سازی شده تا بر اساس نیاز در استان توزیع شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان، ادامه داد: همچنین امسال ۲۸ هزار تن کنجاله سویا وارد استان شده که از این میزان ۲۲ هزار تن توزیع شده و حداقل شش هزار تن نیز موجودی کنجاله سویا در استان داریم.

فرج زاده با تاکید بر اینکه همچنین امسال نزدیک به ۳۷ هزار تن جو وارد استان شده است، گفت: از این میزان ۱۷ هزار تن توزیع شده و الان موجودی انبار حداقل ۲۰ هزار تن است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرآورده‌های پروتئینی شامل گوشت قرمز و مرغ منجمد نیز، بیان داشت: امسال نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار تن کشتار مرغ در داخل استان داشته‌ایم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان با تاکید بر اینکه در راستای حمایت از مرغداران استان دولت با قیمت ۶۵ هزار تومان، مرغ را از مرغداران خریداری و منجمد کرده است، افزود: در ادامه به ذخیره سازی و توزیع مرغ در استان اقدام شده است.

فرج زاده، تصریح کرد: الان همان مرغ ۶۵ هزار تومان، با قیمت ۴۰ هزار تومان در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عمده توزیع قرار می‌دهیم، با این اوصاف دولت بابت هر کیلوگرم مرغ منجمد، ۲۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه همچنین در راستای حمایت از دامداران استان، از تیرماه تا اواخر مهر ماه حدود ۴۵۰ تن دام سبک و سنگین در استان کشتار شده است، عنوان کرد: قیمت خرید لاشه از دامدار حدود ۲۲۰ هزار تومان بود، اما گوشتی که منجمد شده حداکثر با قیمت ۱۴۸ هزار تومان در اختیار مراکز عمده توزیع قرار می‌دهیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان، گفت: با این اوصاف دولت به ازای هر کیلوگرم گوشت حدود ۷۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند.

فرج زاده با تاکید بر اینکه امسال نزدیک به هزار تن گوشت توزیع کرده‌ایم، افزود: از طریق معاونت اقتصادی استانداری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته و مجوز نزدیک به ۵۰۰ تن واردات گوشت قرمز منجمد به استان صادر شده است.

وی، ادامه داد: امروز نیز جلسه‌ای در راستای تأمین گوشت داشتیم تا بتوانیم حتی گوشت گرم را نیز وارد استان کنیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان با تاکید بر اینکه مباشر را به اتحادیه دامداران معرفی کرده‌ایم، عنوان کرد: در این راستا پیگیر هستیم که گوشت گرم با قیمت بسیار مناسب را نیز وارد استان کنیم.

فرج زاده، بیان داشت: همچنین امسال چهار هزار و ۵۰۰ تن مرغ از مرغداران خریداری کرده‌ایم، حدود دو هزار و ۵۰۰ تن آن را ذخیره سازی کرده‌ایم و دو هزار تن نیز به خارج از استان منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه در رابطه با ذخیره سازی گوشت مرغ در استان هیچ گونه مشکلی نداریم، گفت: در حال حاضر نیز توزیع گوشت مرغ منجمد در استان را شروع کرده‌ایم.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=16093