هدف‌گذاری تولید سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور

سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: افزایش ظرفیت تولید گوشت مرغ به میزان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در کشور به منظور توسعه بازارهای صادراتی هدفگذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، سیدمحمد آقامیری در نشست قرارگاه امنیت غذایی که با حضور مسئولان و مدیران بخش کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته خوشبختانه در تامین گوشت مرغ مورد نیاز داخلی به خودکفایی رسیده‌ایم و برای توسعه بازارهای صادراتی با افزایش یک میلیون تنی ظرفیت تولید، به دنبال تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ هستیم.

وی با اشاره به تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن مرغ در کشور بیان کرد: برای مدیریت بازار داخلی و همچنین توسعه و ثبات بازار صادرات از محل مازاد مصرف داخلی، نیازمند ایجاد ظرفیت جدید در تولید مرغ هستیم، بدین منظور برنامه افزایش تولید برای سال پیش رو هدف‌گذاری شده است.

آقامیری افزود: ارتقای تولید گوشت مرغ به ۳.۵ میلیون تن، صادرات پایدار را برای تولید کننده ایجاد می‌کند و نقش پررنگی در دستیابی به امنیت غذایی پایدار در کشور ایفا خواهد کرد.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی با اشاره به ذخایر کافی کالاهای اساسی در کشور تاکید کرد: بازرسان و رؤسای سازمان‌ها بازار را به شکل مستمر رصد کنند تا کمبود احتمالی به سرعت برطرف و آرامش هم چون روزهای گذشته تداوم یابد.

 

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=16110