پرداخت ۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای دام و طیور با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه ها

 

پرداخت ۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای دام و طیور با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها

۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره از ابتدای خرداد امسال تاکنون با اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها در دولت سیزدهم به واحدهای دام و طیور از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از وزارت متبوع ، مشاور معاون امور تولیدات دامی وزارتخانه در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب افزود: با اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه در دولت سیزدهم مصوب شد ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای واحدهای دام و طیور اختصاص یابد که از این مبلغ تاکنون حدود ۷۸۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است و پرداخت این تسهیلات ادامه دارد.

هادی برازنده اظهار داشت: کارمزد این تسهیلات بر اساس ظرفیت‌های دامداری‌ها و مرغداری‌ا متفاوت و به میزان ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد است.

وی در همین حال دوره بازپرداخت این تسهیلات را ۹ ماهه عنوان کرد.

برازنده اظهار داشت: از حدود ۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یاد شده، ۵ هزار واحد مرغداری مبلغ حدود ۴ هزار میلیارد تومان و ۸ هزار واحد های دامداری بالغ بر ۳۸۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بخشی از ۳۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی به واحدهای دامی در قالب دامدار کارت برای خرید نهاده های آزادسازی شده یعنی ذرت، سویا و جو به دامداران روستایی، عشایر و واحد های صنعتی خرد پرداخت شده است.

مشاور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، اصفهان، خراسان رضوی و مازندران را از استان‌های پیشرو در جذب تسهیلات طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها برشمرد.

وی تصریح کرد: مابقی مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به واحدهای دام و طیور با کمک بانک کشاورزی ادامه پرداخت می‌شود.

 

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=15845