۲۴۵ هزار تُن نهاده‌ دامی در استان اصفهان توزیع شد

۲۴۵ هزار تن نهاده دامی در استان اصفهان توزیع شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۴۵ هزار تُن انواع نهاده‌ دامی از جمله ذرت، سویا و جو بین تولیدکنندگان استان توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از ایرنا، مهدی نیلفروش، در نشست خبری در محل این اداره کل افزود: در توزیع نهاده‌ دامی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد رشد داشتیم.

وی همچنین در باره تحویل نهاده‌های دامی اظهار داشت: امسال همچنین ۶۶ هزار و ۷۶۰ تُن نهاده دامی مُعوقه شرکت “آریو تجارت”(تامین کننده کالاهای اساسی) را در استان تحویل دادیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۶۴ هزار و ۴۷۷ تُن انواع نهاده‌ها از بنادر ورودی کشور با حمل و نقل جاده ای و ریلی به استان اصفهان وارد، که ۱۲۲ میلیارد تومان برای حمل جاده‌ای آن پرداخت شده است.

وی در باره فاسد شدن نهاده‌های دامی گفت: در یک سال اخیر این موضوع در استان اصفهان رُخ نداده و توزیع آن همراه با کیفیت مرغوب انجام شده است.

نیلفروش در باره خرید گوشت گوساله پنج تکه مُنجمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۰۶ راس گوساله در مجموع به وزن ۸۹۰ تُن به ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان خریداری و در قالب بسته‌های ۲ تا ۲ و نیم کیلوگرمی توزیع شده است.

وی در باره گوشت بره پنج تکه مُنجمد نیز تصریح کرد: امسال ۶ هزار و ۶۶۰ راس بره در مجموع به وزن ۱۳۰ تُن به ارزش ۲۸ میلیارد تومان از دامداران و عشایر خریداری شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان در باره خرید مرغ اظهار داشت: امسال هشت هزار تُن مرغ مُنجمد خریداری شده است که موجودی این ماده غذایی در استان را به ۱۳ هزار تُن رساند.

نیلفروش گفت: ۲ هزار و ۱۴۹ تُن گوشت مرغ مُنجمد، یک هزار و ۶۱ تُن گوشت گوساله، ۸۰ تُن گوشت بره و ۱۴۰ هزار و ۶۹۷ شانه تخم مرغ وارداتی از کشور ترکیه در استان اصفهان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در توزیع گوشت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ و در توزیع نهاده‌های دامی ۶۱ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان با بیان اینکه هشت واحد انبار در استان وجود دارد، ادامه داد: ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ تُن ظرفیت انبار در استان تامین شده است و از این حیث کمبودی نداریم.

نیلفروش با اشاره به فعالیت ۱۰ سردخانه در استان گفت: ۱۳ هزار و ۶۰۰ تُن ظرفیت سردخانه‌ای در استان تامین شده است اما از این لحاظ با کمبود مواجه هستیم.

وی در باره انعقاد قرارداد استحصال روغن و کُنجاله با کارخانه روغن گلبهار اصفهان نیز تصریح کرد: از ۲ هزار و ۵۰۰ تُن در مرحله نخست، حدود ۵۰۰ تُن روغن و بالغ بر ۲ هزار تُن کُنجاله تولید شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان افزود: تنها هشت استان در کشور در این فرایند تولید سهیم هستند که اصفهان یکی از آنها است.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=15875