آرامش و تثبیت قیمت ها با توزیع نهاده های مدت دار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پشتیبانی امور دام کشور،  مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت : در راستای استمرار تولید ، حمایت از تولید کنندگان ،تنظیم بازار و تامین پایدار وکافی نهاد ه های دامی، جلوگیری از التهاب احتمالی بازارو افزایش بی رویه قیمت کالاهای نهایی (گوشت قرمز ،گوشت مرغ و تخم مرغ خوراکی )و جبران کسری بازار نهاده ها از ابتدای سال 1402 تاکنون مقدار 1 میلیون و 835 هزار تن ذرت دامی،1 میلیون و179 هزارتن جو دامی و 122 هزار تن کنجاله سویا بصورت مدت دار در سامانه  بازارگاه توسط شرکت پشتیبانی امور دام عرضه گردیده است .

دکتر حسین شیرزاد در ادامه افزود : از این میزان 1 میلیون و 514 هزار تن ذرت ،927 هزار تن جو و 102 هزار تن کنجاله سویا در سامانه  بازار گاه از سوی تولید کنندگان خریداری شده است .

وی  با اشاره به اینکه ارزش ریالی نهاده های مدت دار عرضه شده  بیش از 47 همت می باشد افزود : تاکنون بیش از 30 همت  از این میزان  وصول و مابقی نیز در سررسید وصول خواهد شد.

دکتر شیرزاد تاکید کرد: کل مطالبات سر رسید شده وصول نشده کمتر از یک درصد از حجم کل مطالبات بابت توزیع نهاده های مدت دار می باشد .

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: این امر موجب آرامش در بازار نهاده های دامی، افزایش تولید و تثبیت قیمت ها در بازار محصولات پروتئینی شده است.

دکتر شیرزاد در ادامه افزود: در سالجاری 3 کشتی به میزان 174 هزار تن کنجاله سویا در مسیر حمل و 2 کشتی دیگر به میزان 125 هزار تن کنجاله سویا در مرحله بارگیری از کشور مبداء می باشد، همچنین 6 کشتی نیز به میزان 368 هزار تن در انتظار تخلیه و 3 کشتی دیگر نیز حامل کنجاله سویا در بندر امام خمینی (ره) به میزان 193 هزار تن در حال تخلیه و بار گیری می باشند.

وی در پایان گفت: 4 کشتی به میزان 286 هزار تن ذرت دامی در بندر امام (ره) در انتظار تخلیه و 6 کشتی به میزان 293 هزار تن در بندر مذکور در حال بارگیری به استانهای کشور می باشند. همچنین 55 هزار تن ذرت دامی در بنادر شمالی در حال بارگیری و حمل به استانهای کشور و 1 کشتی به میزان 73 هزار تن در بندر شهید بهشتی چابهار در حال حمل به سایر استانها می باشد

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=116929