خرید ۵ هزار تن تخم مرغ مازاد از مرغداران

خرید ۵ هزار تن تخم مرغ مازاد از مرغداران

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: بنابرتفاهم صورت گرفته با اتحادیه میهن قرار است ۵ هزار تن تخم مرغ مازاد خریداری و ذخیره سازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: بنابر تفاهم صورت گرفته با اتحادیه میهن قرار است که ۵ هزار تن تخم مرغ مازاد تولیدکنندگان از مرغداران جمع آوری شود. پشتیبانی امور دام تنها انبار برای ذخیره سازی تخم مرغ در اختیار اتحادیه میهن قرار می‌دهد.

سالمی درباره خرید تضمینی دام گفت: خرید تضمینی دام مازاد از دامداران در حال انجام است به طوری که بیش از ۱۵ هزار راس دام سبک و ۵ هزار راس دام سنگین خریداری شده است.

این مقام مسئول قیمت خرید تضمینی هر کیلو دام سبک را ۶۲ هزار تومان و دام سنگین را ۵۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای صادرات دام هم مجوز به اتحادیه عشایر داده شده است.

او گفت: با توجه به تعادل بازار مرغ، واردات تنها برای حفظ ذخایر استراتژیک در حال انجام است، هر چند سرعت کار کاهش پیدا کرده و به سمت متوقف شدن پیش می‌رود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ادامه داد: روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ مازاد از مرغداران خریداری و ذخیره سازی می‌شود، البته به هر میزانی که مازاد باشد، خرید انجام می‌دهیم.

به گفته سالمی، از ۲ هفته گذشته عرضه مرغ منجمد در فروشگاه، میادین و صنوف متوقف شده و تنها در سامانه بازرگام توزیع می‌شود.

او درباره کاهش تقاضا برای خرید مرغ منجمد در بازار گفت: با توجه به کاهش قیمت مرغ زیر نرخ مصوب و عرضه با قیمت‌های ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان در بازار و نبود تقاضا، برنامه‌ای برای توزیع مرغ منجمد نداریم.

دسترسی آسان به این صفحه
چاپ
پست الکترونیک

لینک کوتاه مطلب

https://iranslal.com/?p=704